7 bewezen technieken voor meer omzet via je website

Het verkopen van je product of dienst staat met stipt op nummer #1 om je bedrijf draaiende te houden. Als het je niet lukt om te verkopen zal je bedrijf failliet gaan. Hieronder hebben we dan ook 7 waardevolle en bewezen technieken voor je op een rijtje gezet om meer te verkopen via je website.

#1: Inschrijven voor de nieuwsbrief

De nieuwsbrief is een ideale manier om je klanten en bezoekers op de hoogte te houden van wat je op dat moment allemaal aan het doen bent of om een nieuw product te promoten.

Voordat een website bezoeker zijn naam en e-mailadres achterlaat zul je hem eerst iets moeten aanbieden waarvoor hij graag zijn e-mailadres achterlaat. Je kunt bijvoorbeeld je bezoeker te overtuigen zijn e-mailadres achter te laten door een gratis e-book te geven met waardevolle informatie of tips uit jouw branche.

Wat ook goed werkt en waardoor je een betere band kunt creëren met je bezoeker is om drie of vijf dagen achter elkaar elke dag een video toe te sturen waarin jij als expert op jouw vakgebied tips en advies weggeeft.

Om een nieuwsbrief te kunnen versturen heb je nieuwsbrief software nodig. Wij zelf maken gebruik van het programma Aweber. Dit systeem geeft je de mogelijkheid om een e-mailadressenlijst op te bouwen en op het moment dat iemand zich inschrijft automatisch voor een bepaalde periode een mail te versturen (ook wel autoresponder genoemd). Dit kan je bijvoorbeeld handig toepassen als je elke dag gedurende een week informatie wilt toesturen.

#2: Chat functie op website

Een goede manier om in contact te komen met je potentiele klanten is door op je website een chatfunctie aan te bieden. Als bezoekers een vraag hebben kunnen ze vlot antwoord krijgen door gebruik te maken van de chatfunctie.

Een goede chatfunctie waar wij zelf ook gretig gebruik van maken is Olark. Olark is modern, hip en er is zelfs een gratis versie die voor de meeste website eigenaren ruim voldoende mogelijkheden biedt.

#3: Offerte aanvragen via website

Als je dienstverlening verkoopt waar geen vaste prijs voor is, maar je toch wilt dat bezoekers sneller contact met je opnemen kun je kiezen voor een offerte formulier. Met een offerte formulier kunnen mensen offertes aanvragen zonder telefonisch contact op te nemen (wat voor sommige bezoekers een grote drempel is). Door op voorhand bepaalde vragen te stellen die voor jou als bedrijf belangrijk zijn om een prijs te kunnen geven is de stap voor de bezoeker al snel gezet.

#4: Bel-mij-terug

Heb je een pagina waar je veel informatie verstrekt over een bepaalde dienst of product en wil je dat mensen contact met je opnemen? Biedt ze dan de mogelijkheid om een zogeheten bel-mij-terug formulier in te vullen. Omdat sommige bezoekers liever gebeld worden dan dat ze zelf bellen kunnen ze vlot hun naam en telefoonnummer achterlaten. Op die manier is de drempel laag voor de bezoeker en kan jij als bedrijf bellen wanneer het je uitkomt.

#5: Begin een blog

Het opzetten van een blog (en ook daadwerkelijk consequent artikelen publiceren) kan voor een grote toename van bezoekers zorgen. Als je website strategisch is ingericht is dit de ideale manier om nieuwe potentiele klanten te krijgen. Zorg ervoor dat bepaalde zoektermen waar je graag op gevonden wilt worden in de zoekresultaten regelmatig voorkomen in het artikel.

Zorg er ook voor dat de bezoekers reageren op je artikelen. Dit zien de zoekmachines namelijk als interactie op je website waardoor je website een betere score krijgt in de zoekresultaten.

#6: Vraag om aanbevelingen

Een klant die enthousiast over je is zorgt sneller voor nieuwe klanten. Plaats daarom referenties inclusief een foto van de klant (dat versterkt de betrouwbaarheid) op je website. Vraag bij het opleveren van een opdracht of de klant een korte referentie zou willen schrijven zodat jij deze op je website kunt plaatsen. Op die manier zal een bezoeker sneller geneigd zijn om contact op te nemen.

#7: Social media

Social media is inmiddels niet meer weg te denken uit ons leven. Tegenwoordig wordt alles gedeeld via het social netwerk en kan voor een enorme toevlucht van nieuwe klanten zorgen. Wees actief op het social media platform waar je klanten zich bevinden en deel waardevolle informatie.

Bonus tip:

Zoals we bij puntje 1 al aangaven is door gratis informatie weg te geven (in de vorm van een video of gratis e-book) een geweldige manier om snel een e-maillijst op te bouwen. Door eerst te geven zul je zien dat mensen sneller de neiging hebben om hun e-mailadres achter te laten. Natuurlijk moet de informatie die je weggeeft wel waardevol voor je publiek zijn.

Ik ben heel erg benieuwd hoe jij over dit artikel denkt. Vond je het waardevol? Zou jij het anders aanpakken? Of heb je tips voor onze lezers? Reageer op dit artikel en help anderen.

PS. Deel dit artikel s.v.p. met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen hieronder links te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.