Advies voor je online marketing strategie

We hebben aardig wat artikelen geschreven die concrete handvatten bieden voor, of inzicht geven in, effectieve online marketing, website verbetering en zoekmachine optimalisatie.

Ons doel is dat we je helpen om meer succes te bereiken met je onderneming via je website. Hieronder heb ik een aantal samenhangende artikelen tot één geheel gemaakt. Zo zie je hoe we stap voor stap onderwerpen behandeld hebben die jou online succes kunnen opleveren.

Wat wil je bereiken?

Voordat je ergens aan begint moet je weten wat je wil bereiken met je website. Wat zou je ideaal gezien met je website willen bereiken? Veel ondernemers willen graag gevonden worden in Google, voldoende aanvragen krijgen en een maillijst opbouwen. Daarbij komt nog dat ze een professionele positionering willen…

Wat ons betreft is dat goed mogelijk. Wanneer jij je website gebruikt als basis voor je onderneming dan moet bovenstaande goed te realiseren zijn.

Een website die verkoopt

Om een website te krijgen die verkoopt moet je wel het een en ander voor elkaar hebben. Voordat je daadwerkelijk het gewenste resultaat bereikt met je website moet je aan de slag met effectieve online marketing en zoekmachine optimalisatie.

Het is de bedoeling dat je echt meer omzet gaat krijgen via je website. Hoe ga je dat bereiken? Je moet als het ware je online succes een boost geven. Je moet begrijpen welke strategieën werken en nodig zijn om zoveel bezoekers te krijgen dat je maandelijks voldoende aanvragen krijgt. Je moet dus meer bezoekers hebben. Je krijgt meer bezoekers als je op verschillende zoektermen hoog in Google staat. Je moet dus leren om Google de baas te blijven.

Hoog in Google? optimaliseer je website!

Iedere ondernemer wil bovenaan in Google staan. Wij ook. Natuurlijk wil je dat. Maar, je hebt handvatten nodig zodat je weet wat je doet. Om SEO volledig te snappen moet je het algoritme geschreven hebben. En dat hebben wij niet gedaan. Met deze SEO tips kom je ook al een heel end. Begin daar maar mee.

Wanneer je op verschillende zoektermen hoger gaat scoren in Google dan zal je merken dat je meer bezoekers krijgt op je website. Gelukkig ben je niet alleen afhankelijk van Google. Je kunt ook andere kanalen gebruiken om meer verkeer op je website te krijgen. Denk aan social media, advertenties en blogs op andere websites. En andere online marketing.

Knallen met online marketing

Om echt een verschil te maken moet je gewoon knallen met je online marketing. Wat bedoel ik daarmee? Als ZZP’er moet je begrijpen wat internet marketing voor je kan doen en welke strategieën het meest effectief zijn. Als je eenmaal de kracht van online marketing doorhebt dan zal je altijd blij zijn dat je ermee begonnen bent. Het is vooral in het begin een uitdaging om structureel door te gaan. Na verloop van tijd ga je de vruchten plukken.

Meest krachtige online marketing

Vooral als je aan de slag gaat met (wat ons betreft) de meest krachtige online marketing tool van deze tijd: Content marketing. Om aan de slag te gaan met de ideale content strategie moet je weten waar Google en jouw doelgroep waarde aan hechten. Dus wil je optimaal resultaat halen uit je content marketing? Begin dan met een zoekwoorden onderzoek. Zo weet je waar naar gezocht wordt. Je kunt nu kiezen, of je gaat gewoon aan de slag met het schrijven van je eerste blog. Gewoon doen dus… Of, ga eens kijken naar de manier waarop je concurrenten bloggen. Jij kunt namelijk met een andere insteek gaan bloggen dan je concurrent. Dit kan je verder helpen omdat je dan echt uniek bent! Maak infographics, neem video’s op en schrijf antwoorden op de vragen van je doelgroep. Schrijf echt blogs die waardevol zijn!

Van bezoeker naar klant

Als je actief aan de slag gaat met online marketing, zoekmachine optimalisatie en bloggen dan ga je vanzelf meer bezoekers op je website krijgen. De volgende uitdaging is de conversie van je website. Hoeveel bezoekers doen een aanvraag of nemen gewoon contact met je op? Hoeveel bezoekers worden daadwerkelijk klant van je. Om zoveel mogelijk klanten uit je bezoekers te halen moet je rekening houden met verschillende marketing strategieën. Bijvoorbeeld de Call-to-actions die je strategisch kunt inzetten om je bezoekers te stimuleren om contact met je op te nemen.

Lees vooral ook onze andere artikelen voor meer diepgang per onderwerp. Het zal je absoluut verder helpen als je de kennis gaat toepassen!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.