Verander online bezoekers in klanten

Goed dat je even tijd maakt om dit artikel te lezen. Het doel van dit blog is om je inzicht te geven in hoe je van online bezoekers klanten maakt. Zoals ik in mijn vorige artikel al aangaf, beschouw ik een website als een verkoopkanaal.
Het is de bedoeling dat je via jouw site week na week opdrachten binnenhaalt zodat je zoveel mogelijk omzet draait. Daarom heb ik 3 tips voor je die je direct kunt toepassen, en die ervoor zorgen dat je bezoekers in klanten veranderen

Conversie

Stel je voor dat je op een willekeurige website terecht komt. Welk deel van de website trekt je aandacht? Dat deel waar je nieuwsgierig wordt zorgt ervoor dat bezoekers gericht actie ondernemen. Dat is wat conversiegerichte websites doen. Ze zorgen ervoor dat je als bezoeker doorklikt. Je wordt door de pagina’s geleid waar al jouw vragen worden beantwoord of waardoor je nieuwsgierig wordt. Uiteindelijk kom je op het punt waarop je een beslissing neemt. Word je klant of niet? Mijn advies: pas bovenstaande eens toe op je eigen website.

Tip 1: Richt je homepage zo in dat de aandacht met een ‘actieknop’ naar je belangrijkste dienst gaat

De interesse van een klant wordt gewekt door een pakkende tekst, een opsomming van alle voordelen, een geweldige aanbieding of misschien wel uit pure nieuwsgierigheid. Zorg dat je de bezoeker niet de vrije loop geeft door onduidelijke navigatie maar stuur hem als het ware door de onderwerpen op je site. Als een soort virtuele gids.

Tip 2: Zorg voor een dienstpagina met heldere uitleg

Vanaf de homepagina komen je bezoekers via de actieknop bij de dienstpagina. Dit is de pagina waar duidelijk wordt welke dienst je verleent. De bezoeker heeft interesse in datgene waarop hij geklikt heeft. Anders zou hij niet klikken toch? Zorg ervoor dat deze pagina een duidelijk doel heeft en dat je alle mogelijke vragen ook beantwoordt. De bezoeker maakt hier namelijk de keuze of hij wel of niet tot een vervolgactie overgaat.

Tip 3: Richt je dienstpagina zó in dat bezoekers tot actie overgaan

Geef de bezoeker de mogelijkheid om een offerte aan te vragen, een brochure te ontvangen, een contactformulier in te vullen of een e-Book te downloaden. Op deze manier komt de persoon in aanraking met je en is het eerste contact gelegd. Bovendien heb je nu zijn gegevens voor verder contact.

Het belangrijkste: actie!

Bedenk wel dat actie nemen door de bezoeker het belangrijkste is. Pas deze tips toe op je website en zorg dat het een echte klantmagneet wordt. Niet vergeten, je moet het zelf doen!

Waardevol?

Heb je een onderwerp waar je graag een artikel over zou lezen? Laat het me weten!
Vond je de tips waardevol? Deel dit dan met je netwerk en/of laat een reactie achter. Bedankt!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.