Zo krijg je meer bezoekers op je website

Eenmaal een website opgezet is het de kunst om daar zoveel mogelijk relevante bezoekers naar toe te sturen. Om dit te doen zijn er tal van mogelijkheden. In dit artikel behandel ik 3 manieren die voor meer unieke bezoekers zorgen.

Tip #1: Schrijf unieke content over je vakgebied

Het schrijven van webteksten is een goede manier om meer bezoekers naar je website te lokken. Bedenk voordat je teksten schrijft voor je website op welke termen je goed gevonden wilt worden. Een handige tool om te controleren of er ook daadwerkelijk door mensen gezocht wordt op deze zoektermen is de Google Keyword tool.

Schrijf vooral unieke teksten voor je product of dienstenpagina’s. Als je ook nog eens actief blogger bent dan is dat helemaal een grote stap ten opzichte je concurrenten. Door consequent wekelijks of eens per twee weken te bloggen zorg je ervoor dat Google je website als actief beschouwt waardoor je een betere waardering in de resultaten krijgt.

Tip #2: Reageer en help je medemens

Er zullen ongetwijfeld bepaalde websites zijn waar je graag komt om voor je branche nieuwe ideeën en inzichten op te doen. Deze websites zijn bij uitstek de perfecte manier om in contact te komen met je doelgroep.

Geef antwoord op vragen waar jij het antwoord op weet. Op die manier bouw je een status op en zullen mensen die je eenmaal kennen sneller aan je denken op het moment dat ze je nodig hebben.

Reageer wekelijks op:

  • Blog artikelen
  • Forums
  • LinkedIn groups

Zorg ervoor dat je reageert op blogs, forums en groups die veel leden hebben of maandelijks veel bezoekers hebben.

Tip #3: Maak gebruik van social media

Social media is tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons leven. de meerderheid van de Nederlanders kijkt dagelijks op hun social media profiel.

Bedenk voordat je begint aan social media op welk social media platform je doelgroep zich bevindt. Facebook is bijvoorbeeld perfect om consumenten te bereiken terwijl LinkedIn een platform is waar je alleen maar zakelijke profielen tegen komt. Op Twitter vind je zowel zakelijke als particuliere gebruikers. Focus je vooral in het begin op maximaal twee platformen.

Tools als BufferApp maken het tegenwoordig veel eenvoudiger door je social media te automatiseren. Zo kun je op vooraf bepaalde tijden een bericht versturen. Lees er zeker meer over op de website van BufferApp, het kan je een hoop tijd besparen.

Nu ben ik benieuwd of je na het lezen van dit artikel zelf ook nog ideeën hebt over het krijgen van meer bezoekers op je website. Laat hieronder een reactie achter.

PS. Deel dit artikel s.v.p. met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen hieronder links te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *