Leer blog artikelen schrijven die waarde toevoegen

Bij Websitehuren zijn we ervan overtuigd dat content marketing heel belangrijk is om meer online succes te krijgen. Blog artikelen schrijven is daar een onderdeel van. Nu horen we steeds vaker van onze klanten dat ze het lastig vinden om een blog artikel te schrijven. Zeker van de ondernemers die voor het eerst gaan schrijven.

Waardevol voor je doelgroep en bestaande klanten

Het is goed om artikelen te schrijven die relevant en waardevol zijn voor jouw doelgroep. Maak eens een lijst met onderwerpen die aansluiten bij het aanbod van jouw onderneming en de mogelijke vragen van jouw doelgroep en bestaande klanten. Even een voorbeeld om dit toe te lichten. Websitehuren biedt een complete oplossing voor starters, ZZP’ers en kleine ondernemingen die een professionele en doelgerichte website willen hebben. Wij leveren de basis maar vervolgens moeten onze klanten zelf de rest doen. Het is voor ons noodzakelijk om onze klanten te leren hoe ze zelf meer online succes kunnen bereiken. Wij schrijven dus artikelen die antwoorden geven op hun (mogelijke) vragen. Zodat we ze verder helpen.

Checklistje voor een waardevol blog artikel

  • Is dit blog artikel een toegevoegde waarde voor mijn bestaande klanten?
  • Beantwoorden we (mogelijke) vragen van onze doelgroep?
  • Bereiken we onze doelgroep met dit blog artikel?

Hou er rekening mee dat je niet schrijft voor een zoekmachine en al helemaal niet om jezelf te promoten. Je schrijft omdat je de lezers verder helpt.

Begin met het schrijven van een blog artikel

De vraag die je jezelf kunt stellen om snel van start te gaan: Welke vragen heeft mijn doelgroep? Welke uitdagingen hebben ze? En dan de belangrijkste vraag: Kan ik een handvat bieden of een antwoord geven op de vraag?

Als je een onderwerp hebt bedacht dan is het handig om over een goede structuur na te denken. Als je onderwerp “In 5 stappen meer bezoekers uit je website halen” is, dan verwacht de lezer dat je met vijf concrete stappen komt. Denk na over een pakkende inleiding en bedenk vervolgens hoe je die vijf stappen inhoud geeft. Als je dit hebt uitgedacht kun je gaan schrijven.

Schrijf zo eenvoudig mogelijk. Probeer lange zinnen zoveel mogelijk te vermijden en let erop dat je geen moeilijke vaktechnische woorden gebruikt. Schrijf minimaal een blog artikel van 400 woorden en voeg af en toe eens een pakkende afbeelding toe. Heel veel succes met schrijven!

p.s. Vergeet niet om je artikel te optimaliseren voor de zoekmachines.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.