De kracht van responsive webdesign

Het web veranderd razendsnel en de technologie heeft ook niet stil gestaan. Ging je vroeger achter je computer zitten als je een website wilde opzoeken, tegenwoordig pak je een tablet of een smartphone. Waar je ook bent, je hebt tegenwoordig altijd en overal toegang tot het internet.

Het gebruik van internet veranderd en de komende jaren zal dit alleen nog maar meer worden. Google, de grootste zoekmachine van Nederland heeft aangegeven sinds kort (vanaf 21 april 2015) rekening te houden met websites die responsive zijn en deze voorrang te geven in de mobiele zoekresultaten. Is jouw bedrijf al klaar voor deze stap?

De opmars van de tablet en smartphone

Ruim 56% van de Nederlandse huishoudens heeft sinds 2014 een tablet in huis (bron) en inmiddels loopt 81% van de Nederlandse bevolking met een smartphone op (bron).

Nog een ander feitje.. Bol.com heeft in het jaar 2010 maar liefst 200 procent meer omzet gedraaid door de komst van de mobiele website. Zie dit artikel op marketingfacts voor meer leesvoer.

Bol.com heeft de afgelopen maanden extra ingezet op de mobiele website en digitale applicaties. Het verkeer naar de mobiele website, m.bol.com, stijgt iedere maand flink en ook het aantal gedownloade apps voor digitaal lezen groeit elke dag. Sinds augustus 2010 is de online omzet via de mobiele site met ruim 200% toegenomen en het verkeer met bijna 60% gestegen.

Mobiele website versus responsive webdesign

Er zijn twee mogelijkheden om in te spelen op deze groeiende markt. Je kunt een mobiele website laten ontwikkelen maar er is ook een alles-in-één oplossing, namelijk responsive webdesign.

Responsive webdesign geeft je de mogelijkheid om één website te maken die zich automatisch aanpast aan de resolutie van het scherm waar de website op bekeken wordt.

Een voorbeeld van responsive webdesign is onze eigen website. Verklein het scherm maar eens en je zult zien dat onze website zich automatisch aanpast.

Waarom een responsive website?

Als bol.com al zo’n explosieve groei behaalde in 2010, dan is het een gemiste kans voor de kleinere ondernemingen om hier niks mee te doen.

Heb je een website of webwinkel waar je producten/diensten op verkoopt of waar duizenden bezoekers per maand op komen? Dan wordt het hoognodig tijd voor een responsive webdesign. Dit kan ook voor jouw bedrijf voor flinke omzetstijgingen zorgen.

Wat kost dat, een responsive website?

Bij Succeswebsites hebben we deze technologie standaard geïntegreerd. Daar komen dus geen extra kosten bij kijken. Heb je al een website en wil je die laten aanpassen naar een responsive design? Dan hangen de kosten af van hoe complex je website is. Een responsive webdesign zal voor een bestaande website een extra investering van circa €600,- tot €1000,- zijn. Vergeleken met wat het je op gaat leveren is dat een investering die zeker het overwegen waard is.

Hoe denk jij over responsive webdesign?

We zijn toch erg benieuwd hoe jij tegen deze nieuwe technologie aankijkt. Laat hieronder een reactie achter op het artikel en vergeet deze ook niet te delen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *